Integracja Sensoryczna

Centrum Terapii i Rozwoju Dziecka

Aurin

Integracja sensoryczna

Czytaj z Gią!

Program czytanie z udziałem psa jest wzorowany na amerykańskim programie The Reading Education Assistance Dogs (R.E.A.D. Głównym celem zajęć jest zachęcenie dzieci do czytania, zainteresowanie ich literaturą i rozwój wyobraźni.

Golden retriever Gia to urocza sunia na co dzień pracująca w dogoterapii. Podczas zajęć z czytania uważnie słucha opowiadania, wyraża swoje niezadowolenie przy przerwach w czytaniu oraz interesuje się przyniesionymi książkami. Dzieci, obserwując Gię, chętniej słuchają osoby czytającej, łatwiej im też przełamać lęk przed zabawami integracyjnymi po czytaniu. Obecność psa motywuje do większego skupienia podczas zajęć.

Spotkania trwają 45 minut, podczas których dzieci razem z psem słuchają czytanej bajki lub opowiadania. Następnie utwór jest omawiany i staje się tematem krótkich zabaw ruchowych z udziałem goldenki Gii. Spotkanie kończy się pokazem sztuczek i posłuszeństwa.

Zajęcia z czytania z udziałem psa:

Dlaczego warto czytać dzieciom?

W dzisiejszych czasach telewizja i komputer stały się codziennością. Za ich pośrednictwem dziecko uczy się, ogląda bajki, poznaje świat. Informacje ma przekazywane za pomocą natłoku bodźców, bombardujących je z każdej strony. Historie przekazywane są poprzez dynamiczne obrazy, następujące bardzo szybko po sobie, z wyrazistymi efektami dźwiękowymi. Taki przekaz sprawia, że dziecko biernie odbiera przekaz – nie ma stymulacji do twórczego myślenia, wyobrażania sobie elementów historii, dopowiadania własnych treści. Ciągle zmieniające się obrazy sprawiają, że dziecko traci zdolność koncentracji uwagi na dłużej na jednej treści – nieustannie skacze z tematu na temat. Staje się przez to także bardziej pobudzone, traci zdolność do kierowania swojej uwagi świadomi e – dynamiczny, atrakcyjny obraz TV przyciąga uwagę mimowolną. Dziecko, które nie kontroluje swojej koncentracji, ma w następstwie trudności z uczeniem się.

Podczas słuchania czytanych bajek i opowiadań dziecko musi się skoncentrować i wyobrazić sobie czytaną treść. Sprzyja to wyciszeniu i skupieniu uwagi na treści, a nie na formie przekazu. Czytanie wprowadza dziecko w świat kultury wysokiej, sprzyja jego rozwojowi intelektualnemu i poznawczemu. Przeczytane historie stają się tematem do rozmów i zabaw z rówieśnikami, do opowiadania rodzicom przeżytych emocji.

Obecność psa na naszych zajęciach sprawia, że dzieciom łatwiej jest się skupić. Pies, który interesuje się książką i z radością słucha czytania jest wyraźnym sygnałem dla dzieci, że będzie się działo coś niezwykłego. Jest to istotne zwłaszcza dla dzieci, które na co dzień mają trudności z dłuższym utrzymaniem uwagi oraz wyciszeniem emocji po aktywnym dniu.

Zajęcia odbywają się w soboty:
grupa 3-4 latka: 11:00
grupa 5-6 lat: 12:00
Zapraszamy już 17 marca!

Zapisy na zajęcia

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego: 606 489 555
lub mailowego: biuro@aurin.pl